O SUWNICACH
Bez dźwignic, zwanych również suwnicami, trudno wyobrazić sobie pracę z wykorzystaniem dużych komponentów. Urządzenie przeznaczone jest do transportowania ładunków i doskonale sprawdza się w gałęziach gospodarki specjalizujących się w magazynowaniu i transporcie, a także przeprowadzaniu procesów produkcyjnych czy montażowych.
Suwnica składa się z mostu – konstrukcji nośnej przesuwającej się to torach, a także wciągarki, która umożliwia podnoszenie i opuszczanie ładunków w pionie i poziomie. Przemieszczanie materiałów ograniczone jest do długości toru, jaki wyznaczony został na moście, wysokości sprzętu, a także szerokości konstrukcji nośnej. W skład urządzenia wchodzą również mechanizmy jazdy (czołownice), mechanizmy podnoszenia i wózek jazdy. Obecnie do najczęściej stosowanych modeli należą suwnice bramowe i pomostowe. Mogą mieć napęd ręczny, elektryczno-ręczny, elektryczny, pneumatyczny lub hydrauliczny.
Suwnica bramowa zbudowana jest z pomostu osadzonego na dwóch mostach bocznych. Zaopatrzona może być w jeden z typów podwozia: kołowe lub szynowe. Najczęściej stawiana jest przy przy stoczniach.
Konstrukcja suwnicy pomostowej składa się z pomostu typu kratownicowego połączonego z zainstalowanymi u sufitu szynami. Właśnie ze względu na swoją budowę stosowana jest w halach produkcyjnych oraz magazynowych.
Parametry techniczne suwnic